QuickStart Pashouder

Klik op onderstaande stappen voor de instructies en veel gestelde vragen voor een MijnHandicart Pashouder.

Via MijnHandicart heeft u toegang tot uw digitale Handicartpas en kunt u online een Handicart reserveren. MijnHandicart is bereikbaar via uw mobiele telefoon, tablet, laptop of computer.

Om in te loggen gaat u naar portal.mijnhandicart.nl en logt u in met uw e-mailadres die bij Stichting Handicart bekend is en uw wachtwoord. U kunt ook via handicart.nl naar MijnHandicart door te klikken op de groene button ‘Mijn Handicart’.

Filmpje – wachtwoord instellen
Als u een nieuwe gebruiker bent en nog geen wachtwoord heeft of als u uw wachtwoord vergeten bent of wilt wijzigen, dan kunt u klikken op ‘Wachtwoord aanpassen/ Wachtwoord vergeten’.

Vervolgens vult u uw emailadres in en ontvangt u een email met daarin een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Na het aanpassen van uw wachtwoord kunt u inloggen bij portal.mijnhandicart.nl met uw emailadres en nieuwe wachtwoord, of via de groene button ‘MijnHandicart’ op handicart.nl.

Door een snelkoppeling van MijnHandicart op uw mobiele telefoon te maken, heeft u uw digitale Handicartpas altijd bij de hand en kunt u ook via uw telefoon een Handicart reserveren.

Filmpje – snelkoppeling MijnHandicart voor telefoon
Onderstaand filmpje beschrijft de eenmalige installatie van MijnHandicart op uw telefoon. In het filmpje is gebruik gemaakt van een Android besturingssysteem en de Chrome-browser.

Indien u een IOS-besturingssysteem gebruikt (voor een iPhone) dan kunt u MijnHandicart toevoegen via uw Safari Browser. In het menu van uw browser kiest u dan 'Voeg toe aan beginscherm', gevolgd door 'Voeg toe'.

Nu u een snelkoppeling van MijnHandicart op uw telefoon heeft, kunt u voortaan altijd via uw telefoon uw digitale Handicartpas tonen en een Handicart reserveren.

Als u geen gebruik wenst te maken van de mobiele versie op uw telefoon, dan blijft het ook mogelijk om via uw laptop, computer of tablet online een Handicart te reserveren via portal.mijnhandicart.nl. Vergeet dan niet als u gaat golfen uw fysieke Handicartpas mee te nemen.

Voordat u naar de golfbaan gaat, kunt u, bij de meeste golfbanen waar ze Handicarts hebben, zelf via MijnHandicart een kar reserveren.

Dit kunt u doen via de mobiele versie van MijnHandicart op uw telefoon, of via portal.mijnhandicart.nl op uw laptop, computer of tablet. In beide gevallen doorloopt u dezelfde stappen, die hieronder in de filmpjes worden toegelicht.

Wilt u liever telefonisch reserveren? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met de receptie van de golfbaan.

Bij het aanmaken van een reservering kunt u aangeven bij welke golfclub u een kar wilt reserveren, de gewenste datum en tijd, het aantal holes dat u gaat spelen, en de personen voor wie u wilt reserveren. Het is mogelijk om een kar voor 2 personen te reserveren. Als u een persoon mee neemt, dan kunt u aangeven of dit een andere pashouder is of een niet-pashouder.

Filmpje - Reservering aanmaken in MijnHandicart op de computer

Filmpje - Reservering aanmaken in MijnHandicart op de telefoon

Zodra u op ‘Bevestig reservering’ heeft geklikt is deze reservering aangemaakt en verschijnt uw reservering in het overzicht ‘Mijn Reserveringen’.

Onder ‘Mijn reserveringen’ ziet u een lijst van uw gemaakte reserveringen. Om de details van een specifieke reservering te bekijken, klikt u op het vergrootglas. Hier ziet u het reserveringsoverzicht en de aangemelde personen.

In de volgende filmpjes wordt toegelicht hoe u een reservering kunt aanpassen of annuleren.

Filmpje – Reservering aanpassen
Onderstaand filmpje laat zien hoe u een wijziging kunt aanbrengen in de aangemelde personen. Zo kunt u een pashouder of een niet-pashouder toevoegen, of via het kruisje aangemelde personen verwijderen van de reservering.

Om een wijziging aan te brengen in de gekozen locatie, datum, begintijd of aantal holes, dient u de reservering eerst te annuleren en daarna een nieuwe reservering aan te maken.

Filmpje – Reservering annuleren
Onderstaand filmpje laat zien hoe u een reservering kunt annuleren.

Tot 24 uur voor de aanvangstijd kunt u zelf uw reservering annuleren in MijnHandicart.

Om binnen 24 uur voor de aanvangstijd uw reservering te annuleren, dient u telefonisch contact op te nemen met de receptie van de club.

Als u van tevoren een Handicart heeft gereserveerd, dan kunt u zich aanmelden bij de receptie.

Mocht u vergeten zijn van tevoren een kar te reserveren, dan kunt u als er nog een kar beschikbaar is, ook ter plekke nog bij de receptie een reservering maken.

Bij de receptie van de golfclub kunt u zich aanmelden. Hiervoor kunt u uw digitale Handicartpas laten zien in MijnHandicart op uw telefoon, of uw fysieke Handicartpas.

Voorbeeld – digitale Handicartpas op telefoon

Komt u er op de golfclub achter dat u uw Handicartpas bent vergeten? En staat deze ook niet op uw telefoon? Dan kunt u bij de receptie van de golfclub terecht.

Met uw reservering kunt u op 3 manieren inchecken;

  • met uw pas via de Handicart terminal
  • met een QR code scanner op uw telefoon
  • of door u aan te melden bij de receptie

Voorbeeld – Inchecken bij de Handicart terminal
U kunt inchecken door uw fysieke Handicartpas tegen de Handicart terminal aan te houden en met de knoppen aan te geven met hoeveel personen u komt golfen. Het karnummer verschijnt dan op het scherm.

Een andere manier om in te checken is door met uw mobiele telefoon de QR-code van de golfbaan te scannen. Dit doet u door de QR-code te scannen en te tikken om op de melding om naar portal.mijnhandicart.nl te gaan.

Filmpje – Reservering inchecken met de QR-code scanner op uw telefoon

Mocht u vergeten zijn van tevoren een kar te reserveren, dan kunt u ook ter plekke een reservering maken en inchecken als er nog een kar beschikbaar is.

Filmpje – Ter plekke inchecken met de QR-code scanner op uw telefoon

U kunt zich ook aanmelden bij de receptie en van de receptie een karnummer krijgen.

Als u zich heeft ingecheckt dan krijgt u een karnummer en kunt u gaan golfen.

Wanneer u als pashouder een niet-pashouder meeneemt worden de totale kosten aan u in rekening gebracht. U wordt verzocht om deze kosten onderling te verrekenen.

Hoe lang is mijn Handicartpas geldig?

Uw Handicartpas is geldig zolang uw inschrijving actief is en alle betalingen voldaan zijn. Als uw fysieke pas aan vervanging toe is dan ontvangt u hierover bericht van Stichting Handicart.

Bij de receptie van de golfclub staan Handicart terminals waarmee de receptie uw fysieke pas kan scannen en controleren of uw pas nog geldig is.

U kunt ook de digitale pas in MijnHandicart gebruiken. Wilt u ook nog een fysieke pas hebben? Neem dan contact op met Stichting Handicart.

Ik ben vergeten te reserveren. Kan ik ter plekke nog een kar reserveren?

Als er nog karren beschikbaar zijn bij de golfclub, dan kunt u ter plekke nog een kar reserveren. Dit kunt u doen door direct in te checken via de Handicart terminal, door de QR-code van de golfbaan te scannen of door u aan te melden bij de receptie.

Om er zeker van te zijn dat er een Handicart beschikbaar is, raden wij u aan om altijd van tevoren een reservering te maken.

Wat zijn de kosten voor het gebruiken van een Handicart?

Als pashouder kunt u tegen een gereduceerd tarief gebruik maken van een Handicart. Voor niet-pashouders geldt een hoger tarief. Zie onderstaande kostentabel:

Tarief Speler 1 Speler 2 Totaal
1 pashouder € 4,50 € 4,50
2 pashouders € 4,50 € 4,50 € 9,00
1 pashouder + 1 niet-pashouder € 4,50 € 8,50 € 13,00
1 of 2 niet-pashouders die een Handicart willen huren betalen € 25,00 per ronde.

Een overzicht van alle tarieven kunt u vinden op handicart.nl.

Hoe betaal ik voor het gebruiken van een Handicart?

Als u een ronde heeft gereden met een Handicart, dan ontvangt u de dag er na per mail een bevestiging hiervan. Op de eerste van de maand ontvangt u een overzicht van uw gereden rondes in de afgelopen maand en de bijbehorende factuur. De kosten zullen automatisch worden afgeschreven van uw rekening rond de 15e van de volgende maand.

Als u een ronde heeft gereden samen met een andere pashouder, dan ontvangt u ieder een eigen factuur met uw persoonlijke kosten.

Wanneer u een niet-pashouder heeft meegenomen, dan worden de totale kosten in rekening gebracht bij de pashouder. U wordt verzocht om deze kosten onderling te verrekenen.

Mocht het overzicht niet kloppen, dan kunt u contact opnemen met Stichting Handicart door een email te sturen naar secretariaat@handicart.nl

Wat gebeurt er bij een "no show"?

Als u onverhoopt niet kunt spelen is het belangrijk dat u uw reservering annuleert, zodat de gereserveerde kar vrijgegeven kan worden voor anderen. Tot 24 uur van tevoren kunt u dit zelf doen in MijnHandicart. Voor minder dan 24 uur van tevoren dient u contact op te nemen met de receptie van de golfclub.

Het kan voorkomen dat (wegens bijvoorbeeld slecht weer) u niet kunt spelen. Wanneer u dan wel een reservering heeft gemaakt zal die door de golfbaan worden geannuleerd. Deze rondes worden niet gefactureerd.

Wat gebeurt er wanneer mijn betaling niet door Stichting Handicart wordt ontvangen?

Wanneer Stichting Handicart geen betaling heeft ontvangen omdat de betaling wordt gestorneerd, ontvangt u een email met een betaallink. Daarmee kunt u het verschuldigde bedrag alsnog via iDEAL voldoen.

Voor iedere stornering worden aan Stichting Handicart kosten in rekening gebracht. Hetzelfde geldt voor een iDEAL betaling. Daarom brengt Stichting Handicart u in een dergelijk geval € 1,00 extra in rekening op de totale kosten van de maandelijkse factuur.

Wanneer het verschuldigde bedrag na twee weken niet is ontvangen stuurt Stichting Handicart u een herinnering. In het geval dat daar ook geen betaling op volgt, dan wordt de Handicartpas gedeactiveerd.

U kunt dan vanaf dat moment geen Handicart meer gebruiken tegen het gereduceerde tarief.

Mijn golfbaan heeft eigen karren. Hoe gaat dat in zijn werk?

Als uw golfbaan bij Stichting Handicart is aangesloten met eigen karren, dan kunt u met uw Handicartpas een kar huren tegen een gereduceerd tarief. In dit geval is er op de golfclub een Handicart terminal aanwezig bij de receptie om de geldigheid van uw Handicartpas te controleren. Bij deze golfbanen rekent u ter plekke af voor het gebruik van de eigen karren. Deze facturering loopt niet via Stichting Handicart.